Program

Välkommen till Ungdomsforum 2012 på Runö. Forumet inleds klockan 11.30 onsdagen den 28 november och avslutas på eftermiddagen fredagen den 30 november.

Onsdag
På förmiddagen kommer bussarna att rulla in och deltagarna inta Runö kursgård. Invigning sker innan vi går och äter lunch för att därefter tillsammans få inspireras av Lisa Björk i stora hallen. Eftermiddagen ägnas åt förbundsvisa och distriktsvisa träffar. På kvällen äter vi gemensam middag i restaurangen och njuter av underhållningen.

Torsdag
Efter ett inledande panelsamtal ägnar vi dagen åt våra fyra stycken seminarier. Alla fyra handlar på ett eller annat sätt om att organisera och/eller aktivera. Varje deltagare kommer att ha möjlighet att gå på två av de fyra. Under torsdagseftermiddagen finns också lite extra tid att jobba med distriktsvisa workshops innan vi slår upp dörrarna för kvällens middag i stora hallen. Under kvällen kommer vinnaren av priset för Årets fackliga hjältedåd att koras och självklart har vi sett till att dansgolvet öppnar efter avslutad måltid. Någon liten extra överraskning kanske dyker upp, vem vet.

Fredag
Under förmiddagen är det distriktens fantastiska redovisningar av sina workshops som står på schemat. Många skratt och applåder utlovas. Efter lunchen knyter vi ihop säcken på olika vis innan vi säger tack och hej för i år.